Jiřina Marešová zaujme mimo jiné šíří svých aktivit. Mezi nejlepší varhaníky se etablovala na poli staré i soudobé hudby, ale snad ještě výrazněji ve volné improvizaci, která je v současnosti těžištěm její tvorby. Je vyhledávanou komorní hráčkou a o své zkušenosti se dělí v rámci pedagogické práce.
Varhany vystudovala na Pražské konzervatoři u prof. Josefa Popelky a na HAMU v Praze u doc. Jaroslava Tůmy. Za uvedení do světa improvizace vděčí prof. Jaroslavu Vodrážkovi. Ve studiu pokračovala na Hochschule für Musik und Theater Hamburg ve třídě prof. Wolfganga Zerera, v rámci doktorandského studia na pražské HAMU a na mnoha mistrovských kurzech (Německo, Francie, Rakousko, Polsko) zaměřených na stylovou interpretaci staré hudby a improvizaci. V současnosti působí pedagogicky na HAMU a na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, podílí se na edukačních programech České filharmonie.
G. Frescobaldi (1583 - 1643): Toccata sesta ( Il secondo libro di toccate)
J. K. Kerll (1627 - 1693): Canzon in d
H. Bach (1615 - 1692): Erbarm’ dich mein, o Herre Gott ( Smiluj se nade mnou, Pane)
J. Pachelbel (1653 - 1706): Aria Sebaldina (arie s variacemi)
J. S. Bach (1685 - 1750): Tři chorálová preludia – (ze sbírky BWV 690 - 713)
Wer nur den lieben Gott lässt walten, (Kdo Bohu ve všem oddává se)
Christ lag in Todesbanden, (Kristus ležel v poutech smrti)
Liebster Jesu, wir sind hier (Přišli jsme, ó Ježíši)
J. C. F. Fischer (1656 - 1746): Ciaccona in F
Jiřina Marešová: Cyklus varhanních improvizací «Obrazy z velikonočního příběhu»
V zahradě Getsemanské.
Pod křížem. Umučení Páně.
Vzkříšení, Zmrtvýchvstání. Nanebevstoupení Páně.