Jemnou zážitkovou formou vtahujeme děti do děje a ony samy se svým osobitým způsobem podílejí na ztvárnění příběhu a prožití jeho poselství. Pracujeme se smysly, s tvořivostí i fantazií.
Naše programy spoluvytváříme a konzultujeme s Pedagogickým centrem Arcibiskupství pražského, které má akreditaci MŠMT.
Všechny programy jsou bezplatné, je však nutné se na ně předem přihlásit.
Aktuální nabídka:
V rámci koncepce „Znám místo, kde bydlím“ -
- paleta barev uprostřed uniformního sídliště
Děti se učí poznávat svět kolem sebe a jedním z prvních kroků je seznámit se s okolím svého bydliště. Trochu jednotvárné Jižní Město možná neposkytuje příliš mnoho zajímavostí a orientačních bodů, proto školám nabízíme program, který děti seznámí s atypickou budovou, kolem které chodí do školy, na metro, na nákupy…s Komunitním centrem Matky Terezy …a hravou a tvořivou formou především s postavou, podle níž je pojmenované:
Příběh Matky Terezy
Kdo byla vlastně Matka Tereza? A má nám či dětem v 21. století ještě co říct?
Představíme si budovu s poněkud složitým názvem a pak nás čeká putování v čase i dálce od maličké dívenky po nositelku Nobelovy ceny. Zkusíme složit mozaiku života velké odvahy a lásky a nakonec nás čeká paní Fantazie s košíky plnými tvoření. Děti celou dobu pomáhají ztvárňovat životní cestu Matky Terezy a dotvářet ji svou finální tvorbou do širokého obrazu současnosti.
Pro 2. – 5. třídu, program je aktuálně přizpůsoben věku dětí.
Program nabízíme celoročně po předchozím objednání (cca 14 dní předem).
Cyklus „Proč křesťané slaví Vánoce“
Tak samozřejmá věc v životě dětí i nás – Vánoce. U dětí asi nejoblíbenější svátek v roce. Kde se tady vzal? Jsou Vánoce jenom o dárcích a cukroví? Co všechno může vlastně být dárek? Jak to bylo s Ježíškem? Vánoce, jejich tradice a zrod jsou tématem, které nabízíme zpracované pokaždé z jiného úhlu pohledu. Oba programy na sebe volně navazují, nicméně neznalost předchozího programu lektorka zohlední a přizpůsobí aktuální program.
Cesta do Betléma
Spolu s dětmi se vydáme po stopách Marie a Josefa, prožijeme s nimi všední čas i dobrodružství, poodhalíme tajemství Vánoc a možná objevíme, že naše cesty mají s tou betlémskou něco společného….
Pro 2. – 3. třídu.
Betlémská hvězda
Spolu s dětmi budeme odkrývat jedno hvězdné tajemství. Hvězda jako symbol Vánoc, hvězda plná barev světa, který nás obklopuje, hvězda spředená z našich zážitků. A jak a proč se rozzářila poprvé…
Maria ani Josef samozřejmě chybět nebudou….
Pro 3. – 4. třídu.
Cyklus „Proč křesťané slaví Velikonoce?“
Stůl
Jádro programu tkví především v prvním velikonočním dnu, Zeleném čtvrtku, i když se samozřejmě krátce zmíníme i o souvislosti s dalšími dny. Čeká nás hodně barev a tvoření i zdobení. Co to znamená být s někým u společného stolu? Co znamená pomáhat si? Vše zažijeme při společné zábavě.
Pro 1. – 2. třídu.
Srdce
Navazujeme na vánoční příběh o narození Ježíška. Velikonoční svátky coby oslava nového života. Poselství křesťanství o tom, že bolest, zlo a smrt nemají poslední slovo. Za aktivní spoluúčasti dětí projdeme všemi dny Velikonoc, zkusíme výjimečně zaspat do školy, zjistíme, co všechno nás může tížit a možná poodhalíme, co se to tenkrát vlastně stalo – a co my s tím tady a teď.
Pro 3. – 4. třídu.
Samostatný program pro podzimní čas - Čas vzpomínání
Na přelomu října a listopadu se potkáváme se dvěma kulturně odlišnými svátky – Dnem památky na naše zesnulé, který vyrůstá z křesťanství, a Halloweenem s keltskými kořeny. Vydlabaná dýně se svíčkou je jistě kreativní a možná i rozveselí pošmourné podzimní dny. Proč ale vlastně navštěvujeme hřbitovy a vzpomínáme na své blízké? Má smysl vnímat rodinné souvislosti? Co se smutkem, který nás může přepadnout?
V našem edukativním programu, opět s tvořivými prvky samozřejmě, se spolu s dětmi nad těmito otázkami zamyslíme. Pocity se vzpomínkami přetavíme do tichého času tvoření.
Principy Kettovy pedagogiky – „Zapoj mě celého“
U zrodu tohoto pedagogického směru stáli Franz Kett a Esther Kaufmannová – vedoucí referátu pro předškolní vzdělávání mnichovské arcidiecéze a vychovatelka v jedné z mnichovských mateřských škol. Dětskou intuici, tvořivost a fantazii společně zapojili do služeb celkového rozvoje osobnosti. V ČR se tato pedagogika rozvíjí od konce devadesátých let minulého století, od roku 2009 pak také oficiálně, pod hlavičkou občanského sdružení Společnost pro celistvou, smyslově zaměřenou pedagogiku Franze Ketta akreditovaného MŠMT, která je partnerskou organizací německé společnosti Institut für ganzheitlich sinnorientierte Pädagogik – RPP, která má další zástupce také v Rakousku, Švýcarsku, Belgii, Tyrolsku nebo v jihokorejském Soulu. Společnost pořádá řadu kurzů, na nichž se zájemci mohou seznámit s principy této pedagogiky. Vyučující i rodiče pak podle ní mohou například pomoci žákům rozvíjet mezilidské vztahy a sociální dovednosti. Celistvý a zdravý individuální rozvoj i schopnost vztahu k druhému je tak jedním z cílů Kettovy pedagogiky.