V naší farnosti se děti připravují k prvnímu přijetí eucharistie zpravidla v období 2.-3. třídy (vyjímečně jindy) a to poté, co absolvovali alespoň jeden rok náboženství v naší farnosti. Nejlépe navazující na sebe (setkávání předškoláků se do této průpravy nepočítá). Důvody jsou prosté.
1. Děti potřebují společenství svých vrstevníků. Je velmi cenné, aby se k tak krásné svátosti připravovaly děti pokud možno už s nějakými vazbami. Jeden z názvů pro přijetí eucharistie je communio - spolu-v jednotě a s tím společenství jednoznačně souvisí.
2. Společenství, které děti během přípravy vytvářejí, je i další skládačkou do mozaiky poznávání Boha. Pokud chcete, aby vaše děti žily jako Kristovi učedníci a směřovaly ke svatosti, tak je dobré jim v tom pomoci. Podobně jako nebude dobrý fotbalista nebo baletka bez tréninku, tak ani křesťan bez touhy a snahy více poznávat Boha.
3. Pokud chceme, aby se děti do kostela těšily a vy rodiče s nimi nemuseli případně zápasit (zda jít či nejít na mši), je vyhlídka na setkání s kamarády jednou z nejlepších pomocí.
4. Aby skupina mohla pracovat pokud možno celistvě, jsou důležité předchozí dobré vztahy mezi dětmi. Umění číst a psát, aby katecheté nenaráželi v této věci na zbytečné limity dané věkem či docházkou do školy.
Rádi bychom vám rodičům tímto způsobem pomohli ve víře děti doprovázet, i když jste to primárně u křtu svých dětí slibovali vy.
V průběhu roku se děti též připravují na svátost smíření, kterou absolvují dříve, než jdou k 1. sv. přijímání. Podrobnosti, kdy a kdo náboženství vede, hledejte v sekci: Náboženství - katecheze.
------------------------
Mše svatá je zpřítomněním Ježíšovy oběti - jeho smrti na kříži a zmrtvýchvstání, v naší době. Uskutečňuje se při ní pro nás dílo našeho vykoupení. Také je to jeho velikonoční hostina, v níž se nám dává za pokrm, duše se naplňuje milostí a dává se nám záruka budoucí slávy.
Eucharistie je zdrojem a vrcholem celého křesťanského života. Obsahuje celé duchovní dobro církve, Krista samého. Ježíš v eucharistii není přítomný materiálně, je však přítomný osobně, neviditelně, skutečně. Celý Kristus je přítomný jak v podobě chleba, tak v podobě vína.
Z praktických důvodů se při katolické bohoslužbě podává pouze eucharistický chléb. „Podobojí" (Tělo a Krev Kristova) jen při zvláštních příležitostech.
Jednu hodinu před přijetím těla Kristova se má dodržovat eucharistický půst. Voda a nezbytné léky půst neruší.